Hjem > En sommerhilsen fra Dansk Kabel TV
Kære Ejendomskontoret

I dette nyhedsbrev vil vi gerne gøre jer opmærksom på nye mailindstillinger og problemer med ældre mailprogrammer. Vi vil også gerne lette jeres arbejde til at gøre det nemmere for hver enkelt beboer at få hjælp.

Derudover opfordrer vi jer til at informere os, hvis I planlægger strømarbejde. På den måde kan vi informere jeres beboere bedst muligt og på forkant.

I kan læse mere information og flere nyheder nedenfor. Vi håber, at alle får en dejlig sommer med masser af sol.

Venlig hilsen
Dansk Kabel TV

Nye mailindstillinger
Har I information på foreningens website, om opsætning af e-mail, skal I huske at ændre dem til nedenstående.

Som indgående postserver skal du angive: “imap.danskkabeltv.dk” port: “993”

Som udgående postserver skal du angive: “smtp.danskkabeltv.dk” port: “587”

Alternativt, kan I med fordel linke til http://kontakt.danskkabeltv.dk/kb/41-e-mail

ComX webmail er nu lukket – husk at ændre link
Har I link på foreningens hjemmeside til ComX webmail (webmail.comxnet.dk), skal I huske at ændre det, så I linker ind, til DKTV webmail (webmail.danskkabeltv.dk).
Problemer med ældre mailprogram

I forbindelse med det aktuelle Wannacry angreb, er det konstateret, at flere ældre mailprogrammer er blevet sårbare overfor hackere, som dermed kan opnå adgang til den information, der sendes gennem dem.

Derfor har vi for nyligt foretaget en række sikkerhedsopdateringer på vores mailserver, som betyder, at brugere af Windows Live Mail, Outlook 2003 eller Outlook Express 6.0 mailprogrammer ikke længere kan sende mails.

Dette er af ren sikkerhedshensyn for brugerne, samt for brugere af nyere mailprogrammer, som også ville være udsat, hvis ikke vi lavede denne opdatering.

En hjælpende hånd
Vi ved, at du kan komme ud for at skulle hjælpe en beboer med opsætning af trådløst internet, valg af korrekt internethastighed mm. Derfor skal du vide, at vi har vejledninger og videoguides klar til brug.
Se vejledninger og videoguides
Husk jeres varmemester
Vi vil meget gerne hjælpe jer og sørge for, at alle i foreningen for den rigtige information. Har I en varmemester eller vicevært der skal tilmeldes nyhedsbrevet, kan du gøre det lige her
Tilmeld varmemester
Vidste du, at vi laver fjernsupport for jeres beboere?

Når en beboer ringer til os, er det vigtigt, at vi hurtigt finder en løsning på beboerens problem. I mange tilfælde bruger vi et fjernsupportprogram der hedder “Teamviwer”, hvor vi “overtager” bebeboerens computer og derved finder og løser fejlen.

Dette er blevet utrolig populært, og vi har simpelthen fået så gode anmeldelser af jeres beboere. Her er et uddrag af hvad der bl.a. er blevet skrevet:

”Kan kun tillade mig, at give alle 5 stjernet gange 2. Perfekt support, ingen tegn på, vedkommende ville give op, tværtimod, blev et Router/AirPort Time Capsule problemmet løst, så rette fart endelig blev ændret fra ca´10/10 til over 120/120 Mbps, efter utalige hendvendelser, ja der var snart ikke flere muligheder. Selv nyt gear ville ikke have hjulpet. Supporteren hos Dansk Kabel TV kan varmt anbefales. jeg vil fremover foretrække hans Hjælp. Mange Tak” – Claus

Husk at informere, hvis I planlægger strømarbejde

Vi har fra tid til anden tilfælde, hvor vi mister forbindelsen til foreninger, som vi leverer tjenester til.

Efterfølgende konstateres det jævnligt, at fejlen skyldes en lokal strømafbrydelse, som foreningen selv har iværksat.

Det vil derfor være en stor hjælp for os, hvis I på forhånd varsler os, såfremt I har planer om forestående strømarbejde i jeres forening.

På den måde, undgår vi unødig fejlsøgning og kan samtidig informere jeres beboere korrekt, når de kontakter os grundet manglende forbindelse.

I varsler os på: noc@danskkabeltv.dk eller på 69 10 20 30